

Dilimizin Zenginlikleri Projesi
Türkiye genelindeki tüm eğitim kademelerine yönelik hayata geçirilen "Dilimizin Zenginlikleri" projesi, anadilimizin derinliklerini ve zenginliklerini öğrencilerimize öğretmeyi hedefliyor. Milli Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin tarafından başlatılan projede, Türkçemizin kelime dağarcığı, deyimleri, atasözleri ve edebi eserleri aracılığıyla kültürel mirasın yeni nesillere aktarılması sağlanıyor.
Dilin doğru ve etkili kullanımı konusunda farkındalık kazandıran proje kapsamında gerçekleştirilecek çalışmalar, yarışmalar ve okuma etkinlikleri sayesinde öğrencilerimiz, Türk dilinin tarihi ve kültürel geçmişini eğlenceli ve öğretici bir şekilde öğrenme fırsatı buluyor.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi, sadece öğrencilerin dil becerilerini geliştirmekle kalmayıp, Türk kültürünün de yeni nesillere aktarılmasında önemli bir rol oynuyor. Proje süresince Türkiye genelinde farklı şehirlerde uygulanacak etkinliklerle binlerce öğrenciye ulaşılması hedefleniyor.
ARALIK AYI FAALİYET RAPORU
PROJENİN AMACI Dilimizin zenginlikleri projesi, öğrencilerin dilimizi daha iyi öğrenmeleri ve kullanmalarını sağlamak amacıyla hayata geçirilmiştir. Bu proje kapsamında öğrencilere Türkçemizin zenginlikleri tanıtılmakta ve onların dilimizi daha etkili bir şekilde kullanmaları için teşvik etmektedir.
PROJENİN ARALIK AYI FAALİYETLERİ Yaratıcı hikaye yazma çalışmaları yapıldı. Öğrencilere yaratıcı yazma etkinliği kapsamında kağitlar dağıtıldı. Bu kağıtlara hikaye kelimesinin baş harflerinden kelimeler türetmesini ve bu türettiği kelimelerden hikaye oluşturulması sağlandı. Bu sayede öğrencilerin kelime hazinelerinin ölçmesine olanak sağlandı. Öğrenciler kendi bulduğu kelimelerle hikaye yazarak hayal güçlerinin kullanılmasına katkı sağlandı. Daha sonra yazılan hikayeler sınıf öğretmenleri tarafından okundu. Daha önceden hazırlanan değerlendirme kriterlerine göre puanlanıp seçildi. Her sınıftan birinci seçilen hikaye değerlendirilip bunlar arasından da en iyisi seçildi. En çok puan alan hikaye birinci seçildi. Birinci seçilen öğrenciye hediye verildi ve diğer sınıf öğretmenleri tarafından da tebrik edilerek diğer öğrencileri güdülenmesine katkı sağlandı. Minik kalemlerden hikayeler yarışması değerlendirme kriterleri Değerlendirme kriteri puan İçeriğe uygun başlık bulma 15 Hikaye unsurlarını barındırması ( kişiler, yer, olay, zaman ) 20 Hikayede anlam bütünlünün bulunması 20 Etkili bir anlatım ve akıcı bir dil kullanması 10 Yazım kurallarına uygunluk 10 Sayfa sayısına uygunluk 5 Temizilik ve yazı düzeni 10 Özgünlük 10 Toplam 100
PROJENİN DEĞERLENDİRİLMESİ Aralık ayı içerisinde gerçekleştirilen faaliyetler genel olarak başarılı olmuştur. Dördüncü sınıflar genelinde hikaye yazma yarışması düzenlenmiştir. Öğrencilerin yaratıcı yazma konusunda güdülenmesine ve kelime haznelerinin geliştilmesi açısından motive edilmiştir. Yarışmayı kazanan öğrencinin tüm sınıfın karşısında hikayesini okumuştur. SONUÇ Dilimizin zenginlikleri projesi, öğrencilerin dilimizi daha iyi öğrenmelerini ve kullanmalarını sağlamak amacıyla önemli bir adımdır. Projenin başarılı bir şekilde yürütülmesi için ilgili tüm paydaşların iş biriliği içerisinde çalışması gerekmektedir